Ahad, 27 Januari 2013

MY LIFE 2013..

ASSALAMUALAIKUM...ape khabar semua?
saya harap semua sihat sejahtera dan sentiasa dibawah lindungan Allah..

di pagi ahad yg crah nie...sy nak cite pasal LIFE saya lepas SPM....
ramai dah rancang perjalanan hidup lepas SPM...macam sayalah,daripada duk kat rumah xbuat bende. . .bagus sy buat sesuatu yg berfaedah...the answer is KERJA...

skrg nie dah sebulan lebih kerja kat pasar raya...yg saya cari ialah PENGALAMAN..walaupun gaji xmahal..tpi gaji tue boleh la bwat belanja sikit2.....

dkat tempat sy kerja tue,saya dekat bahagian FROZEN..bahagian ayam & ikan & daging...sayur pun ade jugak...

kat bahagian nie la banyak ilmu2 baru yg saya perolehi....sebelum nie sy xpandai pun siang ikan, sekarang dah pandai...dah pandai tngkp ikan keli...jenis2 sayur,jenis2 ikan...banyak dah yg saya tahu..yg paling penting pandai potong ayam...bukan setakat guna parang...guna mesin... banyak orang takut bila dengar MESIN PEMOTONG AYAM....mula2 saya masuk kerja pun saya takut.. org takut bukan nama dia...orang takut dekat mata mesin tue.....Alhamdulillah,sy belajar slow2 dh pandai guna mesin tue...mesin tempat sy kerja tue lebih kurang mcm nie la..


pastikan kita berhati2 bila menggunakan mesin nie ye...bila kita leka /cuai sangat2 lah berbahaya..

ok tue je la untuk pagi nie..ASSALAMUALAIKUM....


P/S: PENGALAMAN YG BERHARGA TIDAK MEMPUNYAI NILAI JIKA DIBANDINGKAN DENGAN WANG RINGGIT..

sesuatu yg kita tak tahu akan tahu jika kita cuba untuk mengetahuinya..






Tiada ulasan:

Catat Ulasan